UTBILDNINGAR
När ditt företag har nöjda kunder och medarbetare
Med rätt kompetens, inställning, motivation och rätt verktygslåda blir resultatet bättre affärsmannaskap och ökade intäkter.
Att Leda sig själv och Coacha andra
Utbildningen syftar till att du med en större medvetenhet agerar utifrån ett coachande förhållningssätt med trygghet att andvända mod likväl som empati.
First Line: Din väg till bättre kundservice
Vårt agerande påverkar andras agerande och attityd gentemot oss. Att med trygghet lotsa kunder med olika utgångsläge till att bli nöjda med sin totala upplevelse
Individuell coachning för att stärka personliga resultat
Forskning har visat att individuell coachning i samband med utbildning har förstärkt den positiva effekten och totala resultatet
Att LEDA sig själv och COACHA andra
Vi erbjuder rullande öppna utbildningar och företagsanpassade interna utbildningar.
Kursinnehåll Att LEDA sig själv och COACHA andra
Kursinehåll Dag 1
· Att leda sig själv och andra
· Att skapa självkännedom
· Att kommunicera och vara direkt närvarande
· Konstruktiv Feedback
· Mål och Vision
· Positiv attityd
Kursinehåll Dag 2
· Frågeteknik- Hur coachar jag
genom öppna frågor
· Aktivt lyssnande- Viktiga saker
att tänka på
· Kommunikationsregler
· Stimulera eller motivera, hur
gör jag?
· Tillrättavisning som leder till
motivation
· Motiverande coachande samtal
för bättre resultat
Kursinehåll Dag 3
· Presentation och återkoppling
av tillämpat verktyg
· Praktisk grund för
presentationsteknik
· Att sälja en idé- Fällor man
kan falla i
· Effektiva möten
· Coachande gruppledarskap
· Problemlösning i grupp
Kursinehåll Dag 4
· Presentation och återkoppling
av tillämpat verktyg
· Att förhandla
· Konflikthantering
· Ledarskap att lösa konflikter
· Att avveckla medarbetare
· Att leda sig själv
First Line: Din väg till bättre kundservice
Utbildningen går över tre tillfällen och halvdagar för medarbetare och heldagar för Teamledare
Personliga komentarer
Kommentarer från deltagare från senaste öppna kursen. En härlig blandning i gruppen som bla. bestod av en Vd och företagare, Marknad- och receptionschef, Ica handlare och resaturangägare.
Intensivt, spännande, öppet, ärligt, utan värderande. Bara analyserande & berömmande. Massor av kunskap att ta med.
Så smart att blanda teori med praktiska övningar, för att sedan testa skarpt hemma.
En välbehövlig uppdatering av vad som är viktigt att jobba med i en ledande position.